Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Transsexuals in India

Av Nina - 7 mars 2010 14:18

Bangalore.

Ja, inte ar et latt att hinna saker man planerar och inte ar det latt att vara organiserad heller men gilla laget kan man ju gora anda. Efter en hel hog med om och men sa far vi komma hem till en kvinna som varit fodd till man. Hon berattade om sitt liv, hur hennes foraldrar listat ut att hon var transsexuell innan hon sjalv visste det, hur hon vid 13 ars alder gick emd i en organisation for transexuella M to F som hjalpte henne att fa tillstand att operera om sig till kvinna. Hon gifte sig i ett *love-marrige* och hennes man oh hon vantar nu pa att fa adoptera ett barn. Forr var det lattare for transexuella M to F nar de kunde valsigna manniskor runt om i affarer och pa gator for att overleva ekonomiskt. I indien anses de vara heliga och kan bringa tur om man later sig valsignas av dem. Nu har staten gjort det svarare for dem och de ar inte langre tillatna att valsigna. Detta skapar problem for dem eftersom det ar myket svart for dem att fa ett vanligt abete. Giftemal ar inga problem och adoption inte heller. Hennes familj ar okej med det, i borjan var det trogt men nu ar det battre. Det ska bli spannade nasta vacka da vi ska intervjuva en transsexuell F to M och fa veta om det skilljer sig vilka problem som stots pa dar.

 
 
Ingen bild

glp

7 mars 2010 20:54

Intressant att det inte tycks finnas så stora fördomar mot transsexuella i Indien. Trodde att dom var väldigt fördömmande.

 
Ingen bild

Gustav

8 mars 2010 16:28

Vad mycket intressant du får göra och uppleva! Pratade igår med en tjej som varit med CIU i Costa Rica. Hon sa att det var bland det mest omvälvande hon gjort och att hon efteråt blev en helt ny person. Det ska bli mycket intressant och se om du förändrats av din vistelse i Indien/Falun och hur din vän påverkas av att komma till Sverige.

Hoppas du har det bra!/Gustav

 
Ingen bild

Nina

9 mars 2010 05:35

Hej gustav
Ja jag tycker ocksa det sk bli spannade att se vem jag ar nar jag kommer tillbaka, jag tror att jag kommer att inse vad jag lart mig nar jag far perspektiv pa saker och ting, nu ar det sa mycket hela tiden och man ar mitt uppe i saker. Att forsoka samarbeta och att acceptera skillnader har jag tranat pa har och sen har jag sett en helt annan varld av manniskor som i grunden ar precis som alla andra. Vissa stunder ar jobbiga men sa maste det fa vara ocksa. hoppas allt ar bra med dig..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 2 juni 2010 14:29

Nu har jag precis noterat att det var i princip 2 månader sedan jag skrev det sista ilägget på denna blogg. Jag sitter på biblioteket i Falun. Solen smeker staden med sina långa varma strålar och önskar oss välkommna till sommaren. Det känns som om j...

Av Nina - 8 april 2010 13:25

Sverige hemma igen. Den luften som jag andrats under desa två senaste dagar har varit den luft jag uppskattat mest så länge jag kan minnas. Friskt, svenskt och kallt. ...

Av Nina - 5 april 2010 16:04

Det var precis som att komma till Sverige pa lotsas, vadret sjonk till narmare 18 grader och vara Indiska vanner kladde upp sig i ljusbla vantar och koftor. Ooty, 38 kurvor upp pa ett jattelikt berg. Vackert. Jo jag tackar jag. 4 vilda elefanter och ...

Av Nina - 22 mars 2010 07:46

Ostressen tar mig till spannade platsen i min dagdrommande varld nar jag inser att jag skulle kunna dagdromma hela dagen utan att behova kanna att jag inte fatt vettiga saker gjort. Detta skulle inte handa i sverige, darfor bor jag passa pa nu och st...

Av Nina - 17 mars 2010 10:43

Ahej... sadar ja assa andras vi lite har. Jag gar pa sana har yogaklasser, du vet nar man ska vilka ihop sig sjalv och stanna dar i 5 anetag och sen ska man sla knut pa sina ben och stanna sa i 5 andetag. Han som jag tanar med sager att detta ar det ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards