Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

hinduiskt brollop

Av Nina - 21 februari 2010 09:28

Da var det den stora dagen. i allafall for alla som INTE behover gifta sig. sa vitt jag har pratat med manniskorna har ar det inte manga som ar sarskillt exalterade over sitt eget brollop. Efter att ha gatt manikang for familjen hela dagen innan avfardsdagen och blivit pahangd alla mojliga granniteter sa att ja kande mig som ett fyrverkeri i dess explotionsfas var vi fardiga for avfard. Mot Bangalore dar vi vantade en bilfrad kryssandes och hysteriskt tutande mellan tat trafik, med andra ord, som vanligt. Dagen 1 borjade med ett brudpar som sag ut som 57 fyrverkerier i dess explotionsfas samtidigt och jag fansierade om att jag befann vi pa maskirad hos alice i underlandet. Huset sjalva brollopet holls i var ett gigantiskt hotel blinkandes med sina 2800 lampor precis som nar ett paon till farsa skulle tanda julgransbelysningen och hela huset var tackt av lampor. De forsta 4 timmarna var det fotografering och 2000 personer stod i ko for att giva brudparet govor. Sjalv lyckades jag roa en hel hog manniskor med min tafatta canada som i preincip bestar av inledningsfraser och tackord. Pa mingelniva funkar det jattebra eftersom man anda inte hinner komma langre i samtalet an sa innan det ar drags att prata med nagon annan och dra om hela prociduren igen. Sedan var det middag. kokspersonalen kom med stora hinkar och slevade upp mat, tro det eller ej, det var ju RIS. efter att ha atit nagon mystisk bakterie som lyckades skapa kris i mina tarmar och roat mig at att efterratten smakade blombukett var det laggdags. Jag, 25 indier och 2 toaletter delade rum. Jag ska beratta att nar en bakterie skapar krig i tarmar som delar toalett med 25 indier som ska ta morgonbad samtidigt kan en helt vanlig morgon forvandlas till mcket komiska ogonblick da man tvingas kryssa mellan badtider och toaletttider for svensken och i slutandan var 52 indier involverade i mina magproblem. Allting gick bra, vi hann gora oss iorgning tillsist och titta pa dag 2 som bestod av brudparets ryggar i ett litet tempel gjord av blommor. i mitten satt brudparet med varsin coccosnot men jag sag tuvarr inte sarskillt mycket av det eftersom slackten stod i en ring runt dem.

 
 
Ingen bild

GLP

21 februari 2010 09:49

oj o oj va du är med om sitterdu viddatorn just i deta ögonblick

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 2 juni 2010 14:29

Nu har jag precis noterat att det var i princip 2 månader sedan jag skrev det sista ilägget på denna blogg. Jag sitter på biblioteket i Falun. Solen smeker staden med sina långa varma strålar och önskar oss välkommna till sommaren. Det känns som om j...

Av Nina - 8 april 2010 13:25

Sverige hemma igen. Den luften som jag andrats under desa två senaste dagar har varit den luft jag uppskattat mest så länge jag kan minnas. Friskt, svenskt och kallt. ...

Av Nina - 5 april 2010 16:04

Det var precis som att komma till Sverige pa lotsas, vadret sjonk till narmare 18 grader och vara Indiska vanner kladde upp sig i ljusbla vantar och koftor. Ooty, 38 kurvor upp pa ett jattelikt berg. Vackert. Jo jag tackar jag. 4 vilda elefanter och ...

Av Nina - 22 mars 2010 07:46

Ostressen tar mig till spannade platsen i min dagdrommande varld nar jag inser att jag skulle kunna dagdromma hela dagen utan att behova kanna att jag inte fatt vettiga saker gjort. Detta skulle inte handa i sverige, darfor bor jag passa pa nu och st...

Av Nina - 17 mars 2010 10:43

Ahej... sadar ja assa andras vi lite har. Jag gar pa sana har yogaklasser, du vet nar man ska vilka ihop sig sjalv och stanna dar i 5 anetag och sen ska man sla knut pa sina ben och stanna sa i 5 andetag. Han som jag tanar med sager att detta ar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards