Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Underbara Underbara

Av Nina - 21 februari 2010 09:44

Vattenfall, simlektion for indierna i en grummlig sjo och en hel massa bussakande. Vi bodde pa barnhemmet dar Anu i vanliga fall arbetar. Underbara stalle utanfor all trafik dar husen ar byggda for att slappa in sa mycket solljus som mojligt for att slippa anvanda lampor, dar vattnet renas och ateranvands. Jag sov pa en 3 mm stock matta pa golvet och trivdes helt underbart.


Lite famijeinformation.

Ms Ama, som alltid befaller mig vad jag ska gora.

- byt klader, tvatta ansiktet, kamma haret, at, sta, sitt, sov...

Min plan ar att forsoka lara manniskan att stalla en fraga istallet. skulle du kunna kamma haret? eller kanske, ar du trott? Men det ar val hennes satt att beratta att hon bryr sig.


Mr uncle vardpappa som aldrig ar hemma, arbetar i bangalore och kommer hem pa helgerna, favoritsamtalamne, hur mycket mina foraldrar tjanar i manaden. jag har borjat vanja mig.


Akka, apurva. berattar om de mesta, hinuism, politik, kastsystem, arrangerade brolopp och mycket mycket mer.


Jag trivs aven fast jg ibland stor mig pa vissa detaljer. En riktigt fin familj.

 
 
Ingen bild

GLP

21 februari 2010 10:25

Låter trevligt med barnhemmet,skulle trott att det skulle vara hemskt men istället lät det ju trevligt.
Familjen verkar ju bry sig det är nog så med Ms Ama som du skriver att hon vill ditt bästa. Akka är det en dotter eller son och hur gamal? Din partner kamrat Nancy hur är hon??
Nu har du gjort halva tiden i Indien ungefär , ska det bli skönt att komma tillbaka till Sverige tror du?

Massor av frågor från mamma.

 
Ingen bild

Gustav

23 februari 2010 10:06

Wow!! Jag är riktigt avundsjuk på att du fick gå på bröllopet! Det måste ha varit en ball upplevelse med alla ljusen och blommorna. Vad heter de där blommorna man äter, äter man dem till bröllopen eller får man äta dem närsomhelst? Den här festivalen som du berättade om innan bröllopet, var det någon speciell gud som firades eller var det en allmänn festhögtid? (sorry, det blev många frågor på en gång, men jag blir ju så nyfiken) Hoppas magen har lugnat sig, jag åkte ju på något liknande i Kashmir och var typ borta i två dagar. Man blir så orkeslös och slö.

Här i Sverige är det bra, men kallt, i morse var det -26 när jag skulle till jobbet, blä... (blev tvungen att fuska, tog bussen istället, enär min näsa höll på att lossna...)

Hoppas du har det bra! Varma kramar från ett fruset sverige/G

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 2 juni 2010 14:29

Nu har jag precis noterat att det var i princip 2 månader sedan jag skrev det sista ilägget på denna blogg. Jag sitter på biblioteket i Falun. Solen smeker staden med sina långa varma strålar och önskar oss välkommna till sommaren. Det känns som om j...

Av Nina - 8 april 2010 13:25

Sverige hemma igen. Den luften som jag andrats under desa två senaste dagar har varit den luft jag uppskattat mest så länge jag kan minnas. Friskt, svenskt och kallt. ...

Av Nina - 5 april 2010 16:04

Det var precis som att komma till Sverige pa lotsas, vadret sjonk till narmare 18 grader och vara Indiska vanner kladde upp sig i ljusbla vantar och koftor. Ooty, 38 kurvor upp pa ett jattelikt berg. Vackert. Jo jag tackar jag. 4 vilda elefanter och ...

Av Nina - 22 mars 2010 07:46

Ostressen tar mig till spannade platsen i min dagdrommande varld nar jag inser att jag skulle kunna dagdromma hela dagen utan att behova kanna att jag inte fatt vettiga saker gjort. Detta skulle inte handa i sverige, darfor bor jag passa pa nu och st...

Av Nina - 17 mars 2010 10:43

Ahej... sadar ja assa andras vi lite har. Jag gar pa sana har yogaklasser, du vet nar man ska vilka ihop sig sjalv och stanna dar i 5 anetag och sen ska man sla knut pa sina ben och stanna sa i 5 andetag. Han som jag tanar med sager att detta ar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards